Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Weblogs > Mieke tekent

Mededelingen

Omschrijving: Met "Mieke tekent" licht ik een tipje van de sluier op over mijn werk. Ik laat zien hoe mijn zeer visuele werk tot stand komt, wat er allemaal bij komt kijken om dit vak uit te voeren en geef een inzicht in de beslommeringen van een freelancer met het leukste beroep ter wereld.
Achter de schermen
Oud

Het waarom van mijn werk

4 mei 2009 geplaatst om 19:52 door NowHow (Mieke tekent)

Het waarom van mijn werk

Regelmatig heb ik met onderwerpen te maken die eigenlijk nog nooit goed zijn gevisualiseerd. Vaak bestaan er wel veel foto's van en zie je ook schema's, maar een echte plaat die uitlegt hoe iets werkt en eruit ziet is er over het algemeen niet. Dat is wat mijn werk zo interessant maakt.
De schema's die er al bestaan zijn te verdelen in twee categorieën. De eerste categorie bestaat uit schema's die gebruikt worden bij de...
NowHow's schermafbeelding
Veteraan
Geplaatst inRecent werk, ‎Achter de schermen
Bekeken 21005 Reacties 0 NowHow is offline
Oud

Digitaal of traditioneel

7 september 2008 geplaatst om 20:09 door NowHow (Mieke tekent)

Regelmatig krijg ik de vraag of ik traditioneel of digitaal werk. En het grappige is dat dat eigenlijk een rare vraag is omdat het voor mij appels met peren vergelijken is. Sinds ik mijn cintiq heb werk ik niet meer met papier, potlood en verf, maar dat betekent niet dat ik niet traditioneel werk. Veel van mijn werk is namelijk nog steeds geverfd of getekend, ondanks het feit dat het gereedschap dat ik er voor gebruik hardware en software is.

Hieronder twee tekeningen. Voor jullie de...
NowHow's schermafbeelding
Veteraan
Geplaatst inAchter de schermen
Bekeken 12806 Reacties 0 NowHow is offline
Oud

Tibby

26 augustus 2008 geplaatst om 14:59 door NowHow (Mieke tekent)

Even iets heel anders, geen blog over mijn werk, maar over een van mijn inspiraties. Katten zijn populair bij Zzp-ers en dus ook bij mij. Gek genoeg had ik ze echter nog nooit getekend.

Daarom hier Tibby.

Tibby is een Foreign White siamees van bijna 11 jaar oud (5 december!) en een heel bijzondere kat. Ze denkt namelijk dat ze hond is. Ze apporteert, rent achter me aan (of wil dat ik achter haar aanren), laat zich voor de gein door de lucht smijten, lacht, heeft humor...
NowHow's schermafbeelding
Veteraan
Geplaatst inAchter de schermen, ‎Oefenen
Bekeken 34094 Reacties 3 NowHow is offline
Oud

GNSI conference, silver point en Modo

25 juli 2008 geplaatst om 04:22 door NowHow (Mieke tekent)

Het is donderdagavond en ik ben net terug van een etentje met een aantal mede-illustratoren bij een Thais restaurant. Vandaag was zoals, eigenlijk elke dag, een erge leuke dag. Gisteren heb ik vooral veel klusjes gedaan. Morgen geef ik een workshop en natuurlijk wil ik wel dat die soepel verloopt. Nu denk ik dat ik me daar eigenlijk geen zorgen over hoef te maken, maar de zenuwachtigheid knaagt natuurlijk altijd. Dus de hele ochtend wezen oefenen met een aantal dingen die ik mijn cursisten wil laten...
NowHow's schermafbeelding
Veteraan
Geplaatst inAchter de schermen
Bekeken 7060 Reacties 0 NowHow is offline
Oud

GNSI conference and annual meeting

20 juli 2008 geplaatst om 14:00 door NowHow (Mieke tekent)

Als jullie dit lezen zit ik (weer) in een vliegtuig boven de Atlantische oceaan. Ongeveer dezelfde route als de vorige keer, alleen vlieg ik na Philedelphia niet naar Albany, maar naar Ithaca.

Dit keer ga ik naar de jaarlijkse bijeenkomst van een vereniging waar ik al een aantal jaren lid van ben: The Guild of Natural Science Illustrators, ofwel de GNSI. Een hele week lang vermaken we ons met workshops, uitstapjes...
NowHow's schermafbeelding
Veteraan
Geplaatst inAchter de schermen
Bekeken 22041 Reacties 3 NowHow is offline

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon