Los bericht bekijken
  #15  
Oud 4 juni 2006, 23:13
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Wat blijf je moeilijk vinden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annedien Hoen
Veel van de moeilijke dingen die jullie beschrijven herken ik en heb ik ondervangen met een HPDA en het gedachtengoed van David Allen, Getting Things Done
Ik heb zijn boek gelezen, het systeem in gebruik genomen en daarna is het geëvolueerd tot mijn geheel eigen systeem om dingen gedaan te krijgen.

Maar, zoals ik al eens met fervente GTD-ers op een weblog heb besproken (zie dat maar eens terug te vinden), ik vind de werkzaamheid beperkt. Het helpt als je veel praktische snel-afhandelbare dingen ontvangt en je zonder GTD geneigd zou zijn daar inefficiënt mee om te gaan. En het helpt bij de dagelijkse klussen, die zicht met weinig moeite in een handvol kleine acties laten omzetten. Dat zijn de dingen die ik zonder 'officieel systeem' toch wel efficiënt doe. Ik ben een natural gtd-er.

Maar bij een overdaad aan 'echte projecten' vind ik GTD niet helpen. Het leidt slechts tot een steeds langer wordende "Ooit/Misschien"-lijst die je wekelijks zit te bekijken Want daar komen steeds weer dingen op die je eigenlijk toch wel een keertje zou moeten doen...
__________________
René
Met citaat reageren