Los bericht bekijken
  #16  
Oud 5 juni 2006, 10:57
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Wat blijf je moeilijk vinden?

Ik heb er een aantal goede gewoontes aan overgehouden- ik ben niet zo gedisciplineerd om elke week een review te doen maar ALS ik 'm doe heb ik wél alles bij elkaar en de geestelijke rust die dat koopt is me veel waard.
Het 'ergste' wat er mis kan gaan met GTD is dat je inzichtelijk krijgt dat je onmenselijke dingen van jezelf vergt
De bedoeling van het systeem is niet eens per sé dat je DUS alles doet wat je je voorneemt, maar dat je geen open lusjes meer in je hoofd hebt, en dat geeft geestelijke rust en ontspanning. Alles wat je bedenkt dat je 'zou moeten doen' of moet doen wordt een geactiveerde loop in je hoofd, die pas ophoudt als je iets gedaan hebt.
En wat ook lekker is: dikke strepen door gedane acties en projecten zetten.
Bovendien heb ik in mijn kantoor nu een logische stroom van papier (Stuff --> Action / Reference/ Trash) en omdat ik alles er in vang ben ik mijn eigen neiging overal stapeltjes en post-itjes en aantekeningen te laten ontstaan te slim af. Maar zelfs de fanatiekste GTD'ers vallen nog wel eens van hun geloof, hoor ik uit de praktijk. Toch wordt het elke keer gemakkelijker om terug te vechten tegen de chaos ;-)
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren