Los bericht bekijken
  #7  
Oud 7 januari 2008, 21:40
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Boekhouder/accountant heeft DigiD nodig voor inkomstenbelasting

De overheid slaat de plank weer 's helemaal mis .. maar vertel 's iets nieuws. Het is 100% correct dat je in feite niet eens je digid mag afgeven, maar ja hoe wil men dan dat ik voor mijn klant de voorlopige teruggaaf regel , ZE WILT NATUURLIJK DAT IK DAN EEN FORMULIERTJE GA INVULLEN want daar ben ik 3x zoveel tijd aan kwijt en dat kan ik dan declareren aan mijn arme klant . Het is net zoiets dat ik officieel gezien aan een nieuwe klant moet vragen om bij mij op kantoor langs te komen, dan maak ik kopie van zijn legitimatie en dan laat ik hem of haar natuurlijk een handtekening zetten met een datum erbij, jaja zover gaat het.

kortom we werken met de praktijk dus ik vraag gewoon de digid van mijn klant en dan is het aan de klant zelf om te beslissen of hij mij als adviseur vertrouwt. Wellicht direct daarna een nieuwe digid halen .

Het toepassen van digid zie ik zelf als een extra veiligheid dus op zich een prima instrument en zolang relatie tussen client en adviseur dus goed is lijkt 't mij geen probleem of serieus gemeend zijn er onder jullie die revolutionaire ideen hebben?
Met citaat reageren