Los bericht bekijken
  #16  
Oud 13 april 2008, 15:02
SeeTekst SeeTekst is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 november 2006
Berichten: 5
Standaard Re: zwangerschapsuitkering komt er. Het is wachten tot de tweede helft van 2008.

Volgens mij gaat dit punt van de nota over de ingangsdatum:
Artikel VI Overgangsbepaling
1. De bepalingen van deze wet zoals deze luiden na de inwerkingtreding van deze wet zijn niet van toepassing op vrouwelijke zelfstandigen wier bevalling heeft plaatsgevonden voor de datum van inwerkingtreding van deze wet.
2. De verplichting, bedoeld in artikel 3:22, van de Wet arbeid en zorg, om, indien de vrouwelijke zelfstandige voor een uitkering in verband met zwangerschap en bevalling in aanmerking wenst te komen, uiterlijk twee weken voor de datum van ingang van het zwangerschapsverlof een aanvraag in te dienen geldt niet voor de vrouwelijke zelfstandige wier bevalling binnen tien weken na inwerkingtreding van deze wet plaatsvindt. De vrouwelijke zelfstandige, bedoeld in de vorige zin, kan een aanvraag voor een uitkering voor de periode van zwangerschap en bevalling uiterlijk vier weken na de datum van bevalling indienen.

Dus volgens deze tekst moet je dus na 1 juli bevallen. Toch?!
Zie ook mij post over het feit dat we als wel verzekerden gestraft worden!! Ik zou graag van meer vrouwen horen dat ze het daar niet mee eens zijn!!
Met citaat reageren