Los bericht bekijken
  #5  
Oud 9 juli 2008, 23:02
Marieke80 Marieke80 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 4
Standaard Re: Als je het idee hebt dat je het anders moet gaan aanpakken

Hoi Marjan,
Typisch he, dat we inderdaad allebei wél doorhebben dat 'dan maar een gewone baan zoeken' eigenlijk een vlucht is... dat is dus iets wat vanaf nu al geen optie meer is :-)

Ik denk dat het verschil tussen jou en mij is dat jij al een hele grote klantenkring hebt, ik hop echt van opdrachtgever naar opdrachtgever en ik heb tot op heden er nog maar 1 echt vastgehouden. Ik hop ook van het ene uiterste naar het andere uiterste. Soms ben ik één dag bezig met nieuwsitems maken voor de televisie, en de andere dag zit ik eindredactiewerk te doen voor een educatieve website, de andere dag maak ik bij wijze van weer familieportretten van families van vrienden. Opdrachten die erg ver uit elkaar liggen. Op die manier word ik nergens écht specialst in. Dat ik moet kiezen is dus wel duidelijk, want dit is niet vol te houden... Overigens kan ik wel al iets vaken NEE zeggen dan een tijdje geleden. Maar inderdaad, moet ik ook soms nee zeggen op iets dat ik graag had willen doen (vanwege tijdgebrek)

Soms zou ik willen dat ik een paar maanden gewoon helemaal geen opdrachten had, maar wel geld, en dat ik eens ging nadenken hoe ik mijn bedrijf zou willen laten werken. Een plan maken. En dan de volgende maand proberen mijn eigen journalistieke projecten te slijten aan bladen of omroepen. Het lullige is dat ik nu gewoon niet toekom aan die dingen, omdat ik alleen maar geld aan het verdienen ben en inderdaad van het ene in het andere rol.

Maar Marjan, dank voor je reactie. Ik hoop dat jij ook leert nee te zeggen... en ik weet niet wie rene is (ik ben vandaag pas nieuw hier) maar cursussen zijn altijd welkom. Op deze site staan ook zoveel tips... wéér genoeg om aan te werken...

groetjes Marieke
Met citaat reageren