Los bericht bekijken
  #33  
Oud 31 juli 2008, 22:50
sioux's schermafbeelding
sioux sioux is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 5 augustus 2006
Berichten: 58
Standaard Re: iPhone feVer: bevalt T-Mobile?

Hallo allemaal,

Ik ben sinds vrijdag 11 juli 2008 (de introductiedag) in het bezit van een Apple iPhone 3G. Hiervoor heb ik geen reservering gemaakt en ook niet avonden in lange rijen gewacht. Simpelweg een telefoontje naar de Phonehouse in het dorp waar ik woon en daar waren ze nog beschikbaar.

De aanmelding verliep alles behalve voorspoedig. De verhalen zijn uit de media bekend. Uiteindelijk heb ik een week lang moeten wachten op daadwerkelijke activitatie van mijn abonnement wegens de crash van T-Mobile.

Maar goed, de iPhone is een geweldig computertje. Ja, een computer. Dit kun je geen telefoon meer noemen. Je kunt er mee internetten, muziek luistern (iPod touch), bellen en nog veel meer! Je kunt kleine applicaties downloaden via de Appstore, gratis of betaald. Het meest prettig is nog wel de bediening van dit toestel. Het hele touch-screen gebeuren is geweldig opgezet door Apple. Ik ben jarenlang gebruiker geweest van Windows Mobile, maar dat is echt niets in vergelijk met de iPhone. Het is zeker een aanrader, maar als je van een traditioneel mobiel toestel komt dan zal het zeker wel even wennen zijn.

Over T-Mobile ben ik (op de activatie na) erg tevreden. Ik heb vrijwel overal 3G internet en thuis schakelt de iPhone over op Wifi, ideaal! Overigens krijg je de bij de iPhone onbeperkt internet en dat is eigenlijk wel nodig. Bijna alle functies hebben wel een toegang tot internet nodig.

Zakelijk gezien is dit toestel ook interessant. Zo gebruik ik sinds kort e-mail, calendar en agenda via MobileMe, ook een nieuwe dienst van Apple. Ook daar waren wat opstartproblemen, maar ik heb nu zowel op mijn vaste computers als iPhone dezelfde contactnen, mail en agenda. Ik hoef daarvoor geen synchronisatie meer te doen met de computer. Dit gaat allemaal via mobiel internet. Overigens is deze manier van synchroniseren afgekeken van Microsoft Exchange. Gecombineerd met Windows Mobile heb je ook deze functionaliteit, maar deze laat het duidelijk afweten tegen de gebruikersvriendelijk van de iPhone. De 3G versie van de iPhone ondersteunt naast MobileMe ook synchronisatie van Microsoft Exchange, Gmail (ook Google Domains, overigens alleen e-mail) en je eigen pop email accounts. Allen werken perfect!

Ik ben wel een beetje bevooroordeeld. Sinds de aanschaf van mijn Macbook Pro ben ik helemaal over gestapt naar Apple. Ja, het virus heeft mij ook te pakken. Nu zijn het wel geweldig gebruiksvriendelijke computers. Mac OS X is geweldig.

Mijn configuratie:

- een vaste iMac waar ik thuis mee werk
- een Macbook Pro die mee naar de zaak gaat
- een Mac Mini voor mijn vriendin
- een Dell notebook met Vista (zakelijk gebruik)

Ik werk overigens in de IT, ben dus echt een vakidioot!

Vragen? Stel ze gerust!
Met citaat reageren