Los bericht bekijken
  #14  
Oud 23 augustus 2008, 19:10
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Elektronisch factureren

Ondanks alle digitale vastleggingen heeft mijn contactpersoon bij de BD indertijd duidelijk aangegeven dat bij een boekencontrole zij "erg graag gewoon papier in handen hebben". Om deze reden heb ik er ook voor gekozen om mijn inkoopfacturen niet in te scannen, die moet ik immers weer gaan uitprinten als er een controle zou komen. Ik kan ze dan net zo goed gewoon hard copy bewaren. Geldt inderdaad ook voor de verkoopfacturen waar ik een kopie op papier van bewaar.
Sommige opdrachtgevers geven zelf bij mij aan dat zij het prima vinden als ik de facturen via email stuur, scheelt een postzegel. Ook dan is de factuur makkelijk te manipuleren natuurlijk. Maar een opdrachtgever heeft dan misschien belang (voor zijn winstberekening) er een nulletje extra achter te zetten, aan de hand van de betaling is dit makkelijk te tackelen. Als ze de factuur dus via email willen krijgen ze die maar ik doe dit alleen op hun verzoek. Ik verstuur ook te weinig facturen om me echt in het elektronische proces te willen begeven.
Met citaat reageren