Los bericht bekijken
  #14  
Oud 19 september 2008, 09:54
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Re: Van freelance naar bedrijf of toch niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVersluis Bekijk bericht
Is het voor jou sowieso geen optie om meerdere freelancers voor dit soort dingen in te zetten? Dus bijvoorbeeld twee of drie 'assistenten' waar je klussen kwijt kunt? Ik ken wel mensen die zo werken en, 'ondanks' dat ze eenpitter zijn, een flink bedrijf hebben opgebouwd.
Ik zal even uitleggen wat ik doe: ik werk al met tientallen freelancers, waar ik klussen uitzet. Dat is de kern van mijn bedrijf Arts Mediaproducties. Ik acquireer klussen, die ik dan bij de juiste freelancer(s)uitzet. Nomaal gesproken regel ik zeg maar het 'projectmanagement' over die klus. Ik zorg voor de communicatie naar de klant, ik zorg ervoor dat de kwaliteit in orde is, dat evt. problemen opgelost worden, dat de klus tot een goed einde wordt gebracht, en dat alles op tijd af is. De assistent die ik nu heb voert in feite klussen uit zoals het onderhouden van mijn website en pr, eindredactie over projecten, e.d. Een tweede assistent zou wel mogelijk zijn, maar dan moet ik mijn bedrijf anders gaan indelen. Die persoon zou dan ook projectmanager moeten worden. En dat is nu net het punt: dan moet ik ook aan klanten duidelijk maken dat ik niet altijd het aanspreekpunt meer ben. De gevolgen daarvan kan ik nu nog niet helemaal overzien...en dat vind ik natuurlijk een beetje eng...
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren