Los bericht bekijken
  #6  
Oud 23 september 2008, 23:41
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Hoe kom ik onder de opzegtermijn van mijn baan uit?

Niekie,

Je had een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd die op 01-09-2008 afloopt. Als er verder niets wordt gedaan en je verschijnt weer op je werk, dan begint een tweede arbeidsovereenkomst te lopen, die net zolang is, als de eerste arbeidsovereenkomst. Meestal gebeurt deze 'overgang' tijdens werken, maar bij jou 'tijdens vakantie'. Dit is dus de kern van de discussiėren met je werkgever. Is mijn arbeidsovereenkomst volgens de regels van het Burgerlijk Wetboek verlengd?

Verder kun je een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd alleen maar eerder opzeggen, als daarover een bepaling is opgenomen in de arbeidsovereenkomst. Staat daar zoiets niet in, dan ben je met elkaar overeengekomen dat je de periode moet uitzingen.

Staat zo'n bepaling wel in je arbeidsovereenkomst, dan dien je de opzegtermijn in acht te nemen. Meestal wordt het Burgerlijk Wetboek gevolgd. Dat betekent: opzeggen tegen het eind van de maand, met een opzegtermijn van een maand. Via een geldende CAO kan dit iets anders zijn geregeld.
Schriftelijk kunnen werknemer en werkgever ook een andere termijn hanteren.

Zo zijn de spelregels. Misschien kun je hier wat mee.

Wim
Met citaat reageren