Discussie: Even voorstellen (pitch) Yoenique trainingen
Los bericht bekijken
  #2  
Oud 25 september 2008, 14:42
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: help!

Hej Yoeni,
welkom hier en gefeliciteerd met je aftrap.

Over je pitch: zoals de meeste beginners maak je de vergissing om het alleen maar over jezelf te hebben. Je moet uitgaan van de klant: waarom zou deze mij in de arm willen nemen. Wat zou hij/zij van me willen/ verwachten. En: wat heb ik meer te bieden dan al die andere trainers/adviseurs.

Citaat:
Ik maak je bewust van je communicatiestijl en het gevolg ervan.
Dat klinkt nogal dreigend en veroordelend, vind ik. Het zou beter zijn -denk ik- om iets te zeggen als: Wilt u uw communicatiestijl verbeteren zodat communiceren op alle vlakken nog beter gaat? (slechte zin, gebruik 'm vooral niet).

Bovendien mis ik een zinnetje ervoor dat uitlegt waar het stukje precies overgaat. De belangrijkste informatie moet in de eerste zin staan en wel vooraan (als het een website is).

Citaat:
Ik bied vaardigheden, inzicht en tips aan om respectvol en assertief te communiceren
Volgens mij kun je vaardigheden niet aanbieden, je kunt anderen wel helpen hun eigen vaardigheden beter te leren benutten. Of zelfs uitbreiden.

Laat ik het zo zeggen: de kern van de pitch heb je, nog even schaven en je bent er.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren