Los bericht bekijken
  #2  
Oud 17 oktober 2008, 21:21
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Offerte vraagje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JdW Bekijk bericht
Hallo,

ik zit bij het maken van offertes regelmatig met een probleem en ik weet eigenlijk niet goed hoe ik hier het beste mee om kan gaan.

Stel de de opdrachtgever vraagt naar een offerte met een fixed price.
Je werkt het een en ander uit en je komt op een X bedrag uit. Om je zelf te beschermen voor het volledig uit de handlopen van je gecalculeerde uren. Vaak verandert er in een creatief proces nog wel eens iets, zowel van mijn kant uit maar ook van opdrachtgevers zijde. Vermeld ik wel eens het volgende :


"De geoffreerde bedragen zullen worden verhoogd, respectievelijk verlaagd indien wijzigingen in
de in deze offerte beschreven werkzaamheden worden aangebracht, daaronder begrepen
auteurscorrecties of gewijzigde instructies na ontvangst van de opdracht.
Werkzaamheden die redelijkerwijs niet zijn inbegrepen in de geoffreerde prijzen zullen tegen de
genoemde geldende uurtarieven worden doorberekend."

Echter als ik dit vermeld dan ben ik dus genoodzaakt om een uur tarief te vermelden.
Mijn gevoel hierbij is dan dat ik de opdrachtgever wel heel gemakkelijk een sommetje op zijn bureau leg.....

Wat is jullie gevoel hierbij en hebben jullie tips hoe hier mee om te gaan ?


Groet,

Joost.
Zelf vind ik het niet erg om duidelijk te zijn in wat iets kost, in uren én in geld. Ik geef dan ook meestal gewoon aan dat iets maximaal X uur à zoveel per uur kost.

Als je dat niet op die manier wilt doen, dan kun je het ook gewoon kort houden: 'overuren' worden à bedrag doorberekend. Niets over geldende of reguliere uurtarieven, maar gewoon een bedrag per uur. Voor hetzelfde geld is dat niet je normale uurtarief, maar een prijs met korting vanwege de omvang van de opdracht, of juist een prijs met een toeslag vanwege niet-ingepland-dus-lastig oid.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren