Los bericht bekijken
  #10  
Oud 7 januari 2009, 08:42
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Re: Uitgeverijen besteden veel werk uit aan freelancers

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PaulV Bekijk bericht
Weinig interesse in intermediairs, dat valt me wel op. En gelukkig een behoorlijk hoog percentage dat freelancers inzet. Meer dan 1000 bedrijven hebben gereageerd, da's een hoop. Maar wat was de onderzoekspopulatie? Heb je alle soorten uitgeverijen op een hoop gegooid?

Waarom heb je dit onderzoek uitgevoerd?

Heb je het al naar De Journalist en Villa Media gestuurd?
Misschien is het iets voor het Nederlands Media Netwerk.
Vergeet de weblogs niet.
Intermediairs: De intermediairs zijn vooral populair bij langdurige detacheringsklussen, maar voor al het andere werk zetten ze normaal gesproken gewoon een freelancer in.

Doel: Ik was eigenlijk benieuwd waarom uitgeverijen soms wel en soms niet voor freelancers kiezen en waarom er toch wel eens met een negatieve bijklank over wordt gesproken. Omdat onderzoeksbureau Markteffect samenwerkt met Fontys kreeg ik een mooie overheidssubsidie en daarom was het niet zo duur om te onderzoeken. Bovendien levert het mij weer mooie lijsten van uitgeverijen op. En wat publiciteit hoopte ik. Bij villamedia enz is het inmiddels gepubliceerd, dus dan ben ik al tevreden. Als je nog bepaalde weblogs kent hoor ik dat graag...ik weet er wel een paar, maar kan ze niet allemaal bijhouden helaas ;-)

Onderzoekspopulatie: Ja, helaas moest ik alle soorten uitgeverijen op een hoop gooien. Om ze te splitsen was onbegonnen werk.
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren