Los bericht bekijken
  #26  
Oud 3 oktober 2006, 18:33
RNadministraties RNadministraties is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 25
Standaard Re: IPod aftrekken : heel apart...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grover Bekijk bericht
Hoi Erix,

Bedankt voor je uitgebreide informatie. Mag ik vragen : trek jij je iPod dan voor 100% af? En precies zoals je zegt: ook ik heb mijn digitale camera voor 100% opgevoerd als zakelijke kosten (en natuurlijk gebruik ik hem óók prive!). Hetzelfde geldt toch ook voor mijn breedband internetverbinding (zie de lijst in de eerste posting) : ook deze heb ik voor 100% opgevoerd, ondanks dat ik er vanzelfsprekend ook privé gebruik van maak. Wat te denken van mijn PC....? Enz, enz.
Bij een belastingcontrole wordt dit doorgaans wel door de belastinginspecteur gevraagd en gecorrigeerd. Heb je nooit de vraag van je accountant gehad van is deze investering zakelijk of privé? Op zo'n moment dien je namelijk het gemengde gebruik aan te geven. Een andere mogelijkheid is dat je zelf hebt geboekt en deze zakelijk hebt verwerkt. In deze situatie heb je zelf al aangegeven door het zo te verwerken dat het volledig zakelijk zou moeten zijn. Een accountant kan dit niet voor iedere boeking nagaan(zou je een mooie factuur krijgen...wel aftrekbaar overigens )

Succes

Rob
Met citaat reageren