Los bericht bekijken
  #27  
Oud 3 oktober 2006, 22:42
Grover Grover is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2006
Berichten: 19
Standaard Re: IPod aftrekken : heel apart...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RNadministraties Bekijk bericht
Bij een belastingcontrole wordt dit doorgaans wel door de belastinginspecteur gevraagd en gecorrigeerd. Heb je nooit de vraag van je accountant gehad van is deze investering zakelijk of privé? Op zo'n moment dien je namelijk het gemengde gebruik aan te geven. Een andere mogelijkheid is dat je zelf hebt geboekt en deze zakelijk hebt verwerkt. In deze situatie heb je zelf al aangegeven door het zo te verwerken dat het volledig zakelijk zou moeten zijn. Een accountant kan dit niet voor iedere boeking nagaan(zou je een mooie factuur krijgen...wel aftrekbaar overigens )

Succes

Rob
Bedankt Rob voor je uitgebreide verhaal.

Nee, ik heb die vraag nooit gehad van hem : hij heeft me verteld dat ik PC randapparatuur en mijn internetabbo gewoon kon opvoeren als bedrijfskosten. Ik gebruik mijn randapparatuur ook meer zakelijk als privé en het gebruik van mijn internet-verbinding zal zo fifty-fifty zijn als dit überhaupt al in te schatten is. Maar natuurlijk gebruik ik mijn iPod voornamelijk om muziek te luisteren (dat zullen de meeste mensen doen) en dat is dus voornamelijk privé. Bijna iedereen zal zijn iPod niet zakelijk gebruiken en daarom verbaasde het mij dat hij op de bovenstaande lijst stond en dat mijn kennis haar iPod inderdaad ook heeft opgevoerd als investering/bedrijfskosten. Ik bedoel maar, ik zou een XBox 360 óók gedeeltelijk als zakelijk multi-media apparaat kunnen gebruiken, is dit dan ook aftrekbaar?
Met citaat reageren