Los bericht bekijken
  #1  
Oud 13 maart 2009, 15:48
Wolumen Wolumen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 maart 2009
Berichten: 2
Standaard Freelancen en Wajong

Beste forumlezers,

Al enige tijd ben ik als freelancer werkzaam, gestart vanuit een re integratietraject van het UWV. Het arbeidsproces brengt mij veel aan contacten en bezig zijn met uitoefening van mijn beroep biedt mij voldoening. Ik werk voor een aantal regionale bladen en ben daarmee ongeveer drie tot vier dagdelen per week druk.

Doordat ik inmiddels in de regio wat naamsbekendheid wordt opgebouwd wordt ik wel eens door semi overheid overheidsinstellingen gevraagd voor ad hoc freelance teksschrijfwerk.

Het zal ad hoc blijven en altijd moet ik in ogenschouw nemen mijn belastbaarheid (soms wil ik veel meer dan mogelijk is en dan kom ik mijzelf tegen en merk ik dat die Wajong niet ooit voor niets werd vastgesteld)

Ik werk minder dan wettelijk benodigd is voor een zelfstandige startend vanuit de Wajong. Ik zit op ongeveer 400 uur factureerbare bedragen voor uitgevers. De krantenwereld betaalt niet bijster veel dus ik loop eigenlijk noit een probleem te veel bij te verdienen.

Met commerciele opdrachtgevers krijg ik de kans om een interview te leveren voor dubbele prijzen van wat ik gwend ben. Ik waardeer die erkennig maar maak we wat ongerust over de gevolgen voor uitkeringen vastigheid, dat soort rompslomp.

Wie heeft er ervaring mee om naast een uitkering toch kleinschalig kwalitatief en ook bij andere opdrachtgevers dan de krantenwereld (waar het BTW tarief niet op van toepassing is) actief te zijn.

Blijft het voor or de belasting resultaat uit overige inkomsten en mocht er teveel verdiend worden kan dit dan gemakkelijk met het UWV worden verrekend?

met vriendelijke groet,

Wolumen
Met citaat reageren