Los bericht bekijken
  #2  
Oud 29 juni 2009, 10:18
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard Re: Hypotheek zonder 3 jaarverslagen

Beste Casper,

Een jaar geleden had ik gezegd geen probleem, er zijn zeker banken te vinden die met je willen praten, het zal de rente wel een paar tienden hoger maken maar het moet zeker kunnen. Maar op dit moment met de bankencrisis (en het feit dat ik niet meer zo dicht bij het vuur zit) durf ik dat niet zo te beweren, ik denk dat veel banken sneller met argumenten zullen komen om je af te wijzen, ze zijn op dit moment een stuk meer risicomijdend als zeg een jaar geleden.

De 3 jaarverslagen als standaard komt voort uit de richtlijnen van de Nationale hypotheekgarantie (NHG) die als inkomen de gemiddelde nettowinst over de afgelopen 3 kalenderjaren neemt. Als je een huis met een NHG wilt kopen word dat dus lastig.
ALs je een huis zonder NHG wilt/kunt kopen dan kijkt de bank zeker ook naar de feitelijke omstandigheden, als jij een solide winst en verliesrekening kan laten zien en en goed (qua vooruitzichten) businessplan dan zal een bank sneller bereid zijn te financieren. Het inbrengen van eigen geld speelt daar zeker een grote rol bij.

Ik denk dat het zeker de moeite waard is om even bij je bank of een hypotheekadviseur langs te gaan om te zien wat de mogelijkheden zijn.
Met citaat reageren