Los bericht bekijken
  #4  
Oud 8 juli 2009, 01:39
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Urenregistratie - eisen?

Dit soort dingen zijn denk ik niet zo eenduidig. Het is ter beoordeling van de belastinginspecteur, en eventueel van de rechter.

Ik heb een keer uit pure interesse wat uitspraken van rechters bekeken en ik herinner me vaag een geval van een paardenhouder, die elke ochtend van 7:18 tot 8:14 of zoiets bezig was met water halen voor de paarden, want ter plaatse was geen waterleiding. Dat vond de rechter niet geloofwaardig, want een Echte Ondernemer zou zorgen voor een efficiëntere watervoorziening.

Aan de andere kant declareren managementconsultants moeiteloos 8 uur per werkdag voor bij de koffieautomaat staan, en ik denk niet dat een rechter dat in twijfel zou trekken, ook al zijn er efficiëntere manieren om een toko te managen en koffie te schenken.

Met andere woorden, administreer het zo goed als je in redelijkheid kan, en zorg voor een overtuigend verhaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam3284 Bekijk bericht
Kan een factuur die verstuurd is aan een opdrachtgever ook dienen als bewijs?
Als die factuur geaccepteerd en betaald wordt, dan bewijst hij bepaalde facturabele uren, lijkt mij. Maar ook niet-facturabele uren tellen mee voor het urencriterium in de inkomstenbelasting.
__________________
René
Met citaat reageren