Discussie: Vertaaltarieven
Los bericht bekijken
  #2  
Oud 21 juli 2009, 20:16
Pentatext's schermafbeelding
Pentatext Pentatext is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 augustus 2008
Berichten: 361
Standaard Re: Vertaaltarieven

Hoi Akkie, ikzelf vertaal al jaren vanuit het Engels en meestal is het toch zo dat er weinig vast te stellen valt als het op tarieven aankomt. Tenminste, als je werkt voor opmaakbureaus (3,25 tot 4 cent per woord!) of voor vertaalbureaus (rond de 7, 8 cent per woord). Werk je 'vrij' dan kun je dat laatste maximaal verdubbelen, zoveel scheelt dat.

Moet ik wel zeggen dat er al langer een enorme prijzenslag woedt, waar je als vertaler in meegezogen wordt. Gelukkig kan ik tegenwoordig 'nee' zeggen als het tarief me niet bevalt, omdat ik werk genoeg heb (buiten vertalen), maar voor vele anderen geldt dat niet. Dus je snapt wel dat het zo alleen maar erger wordt voor vertalers.

Wat jouw taal betreft, ik weet niet wat de prijs daarvoor is, maar zeker geldt hetzelfde als ik hierboven heb beschreven. Kun je dus zelf aan opdrachtgevers komen, dan zit je goed. Kijk anders eens op de site van de NGTV, dan kom je wellicht meer te weten over wat zo'n beetje gangbaar is. Met in gedachten dat vertaalbureaus algauw de helft daarvan innemen.
__________________
Groetjes van Anna

Zie www.pentatext.nl
Met citaat reageren