Los bericht bekijken
  #3  
Oud 4 augustus 2009, 11:02
Vincent Vincent is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 2 augustus 2009
Berichten: 20
Standaard Re: Oriënterende op freelance gebied, nu starten verstandig? (ICT)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Ik ben zelf als freelance ict-consultant gestart in 1998, toen de economie naar een piek liep en de arbeidsmarkt voor ict'ers zeer krap was. Het simpele feit dat je als ervaren ict'er beschikbaar was, was een interessant gegeven voor netwerkgesprekjes met (project)managers en bemiddelaars. Een paar jaar later (dotcomcrisis 2000-2003) was niemand meer in ict'ers geïnteresseerd en werd ik alleen gebeld met opdrachten onder het minimumjeugdloon. Het schijnt nu wat minder erg te zijn, maar wel lastig.

Ik zou zeggen, als je een goed netwerk hebt en uitzicht op opdrachten direct na de start, ga er dan voor Maar als je in een groot gapend zwart gat van opdrachtloosheid stapt, dan is dit niet het beste moment en kun je misschien beter op een gunstig economisch tij wachten.

Wat voor diensten wil je gaan aanbieden?
Beste René,

Wat moet het heerlijk geweest zijn om in 1998 te starten als Freelancer in de IT! Een fijne basis om een goed netwerk op te bouwen en van daaruit je eigen onderneming verder te ontwikkelen. Voor mensen zoals ik die nu pas beginnen is de dotcom crash een wijze les geweest, waardoor nu alles kennis voorhanden is en iedere ict freelancer weet dat je moet zorgen een goede basis en pot op te bouwen voor moeilijkere tijden.

Voor zover ik zelf kan bepalen nu is het voor freelance it'ers wel moeilijker nu, maar niet onmogelijk. Zeker niet voor de hoog opgeleiden. Hoewel ook de ervaren mensen flink moeten inleveren op prijs wil dat nog altijd niet zeggen dat ze het nu oppeens slecht hebben. Misschien hadden ze het eerder eigenlijk veel te goed!

Diensten die ik wil gaan aanbieden in de eerste instantie zijn het op locatie ondersteunen of begeleiden van ICT afdelingen van grote ondernemingen. Specifiek, Microsoft, Virtualisatie, Unified Communication, Exchange, IT Service Management, Security, Hosting en Internet.
Met citaat reageren