Los bericht bekijken
  #7  
Oud 12 augustus 2009, 19:31
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Teksten opleveren: wanneer is je opdracht 'af'?

Hej Suuz,
dat ligt aan de aard van de opdrachten. Ik werk nu bijvoorbeeld voor een kwartaalblad van een patiëntenvereniging. Daarvan doe ik de eindredactie. Die vereniging heeft niet altijd geld voor een betaalde eindredacteur.

Maar als ik weet dat ik twee kwartalen de eindredactie kan doen, maak ik één offerte voor twee kwartalen. Het werk is immers hetzelfde.

Ik heb ook andere opdrachtgevers die me af en toe een opdracht geven, bijvoorbeeld voor het bijwerken van hun website. Dan maak ik iedere keer een nieuwe offerte. Ik moet namelijk iedere keer opnieuw inschatten hoeveel werk 't me zal kosten om nieuwe pagina's te produceren of oude te herschrijven. Soms staat er al wat, soms moet ik een hele nieuwe tekst bakken, soms moet ik veel meer info vergaren.

Het is dus afhankelijk van de klus of je een nieuwe offerte/contract moet maken of niet.

Je moet immers iedere keer inschatten hoeveel werk(uren) het zal kosten.
Maar, als je eenmaal een goede standaardofferte hebt, valt dat allemaal best te doen.

Mijn offerte is een groeidocument. Iedere opdracht zorgt ervoor dat ik er iets aan verander. Ik heb er een word-sjabloon van gemaakt, zodat ik het makkelijk kan invullen en aanpassen.

Groetjes,
Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren