Discussie: Ook een starter...
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 17 november 2006, 12:54
Roy
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Ook een starter...

Goedemiddag,

Net zoals m'n voorganger in dit forum het ook al zij is dit een hele duidelijke site naar freelancers toe. Nergens kun je al deze info zo gecomprimeerd vinden. Top!

Zoals een accountant het op de startende ondernemersdag het zei ben ik een van die tien timmermannen die voorzichzelf begint. Maar in dit geval bouw ik sites. Het is een uit de hand gelopen hobby. Ik werk part-time in de apotheek en spendeer zo'n 10 u pw aan sites. Nu wil ik het wat grootser aanpakken. Visitekaartjes uitdelen, reclame maken, sites hosten...noem maar op. Een totaalpakket aanbieden. En uiteindelijk als het allemaal lekker loopt stoppen met loondienst en de 'echte' stap maken

Nu heb ik al een VAR ingevuld en wil ik een btw-nummer gaan aanvragen. Om dit te doen heb ik het formulier 'Opgaaf Startende onderneming' ingevuld (nog niet opgestuurd). Hier wordt gevraagd naar de Handelsnaam en het kvk-inschrijvingsnummer. Betekent dit dus dat ik mij moet inschrijven bij de kvk? En als je je inschrijft dan heb je een handelsnaam nodig. Er wordt aanbevolen om deze te deponeren. Ook wordt er aanbevolen om naar de notaris te gaan om onder huwelijkse voorwaarden getrouwd te zijn.

Kortom, het zijn heel wat stappen die ik moet gaan nemen, alleen maar om die 10uur te legaliseren en verder te kunnen uitbreiden. Zijn al deze stappen wel nodig? Moet ik ze nu nemen of kan ik ze ook nemen wanneer ik de 'echte' stap (om voor mezelf te beginnen) ga nemen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Tjeers!

Roy
Met citaat reageren