Los bericht bekijken
  #1  
Oud 21 november 2006, 11:30
Henk Henk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2006
Berichten: 3
Standaard Re: Wel of niet een AOV?

Ik heb al jarenlang een AOV (bij Centraal Beheer), omdat ik wel van koorddansen houd, maar niet zonder vangnet.

Niettemin heb ik mijn verzekering m.i.v. 2007 beëindigd. De voornaamste reden hiervoor is dat je op basis van een AOV nooit meer uitgekeerd kunt krijgen dan 100% van je laatstverdiende jaarlijkse inkomen en ik verdien op jaarbasis niet zo ontzettend veel. Dit komt ten dele doordat ik naast mijn werk actief ben als jeugdboekenschrijver en dat graag wil blijven doen. Bovendien is het, als de nood aan de man komt, nog maar de vraag hoeveel je krijgt uitgekeerd.

Ik heb nog steeds behoefte aan een financieel vangnet en daarom ben ik op zoek naar een alternatief voor een AOV. Ik heb wel een spaarrekening met een redelijk hoge rente, maar een spaartegoed verdwijnt als sneeuw voor de zon als je er echt van moet leven. Daarom zoek ik naar een verzekering o.i.d. waarbij het uit te keren bedrag niet gerelateerd wordt aan je laatstverdiende jaarinkomen, zodat je je ondanks een niet zo hoog inkomen toch voor een redelijk (eventueel geïndexeerd) bedrag kunt verzekeren en ook zeker weet wat je krijgt als de nood aan de man zou komen.

Deze zoektocht bracht me o.a. naar dit forum. Ik ben niet zo vreselijk goed thuis in deze financiele materie en hoop dat iemand me een tip kan geven. Alvast mijn dank!

Henk
Met citaat reageren