Los bericht bekijken
  #19  
Oud 11 december 2009, 03:09
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Bijtelling bij een auto uit 1994 (zakelijk)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bourquinschilders Bekijk bericht
De discussie over aard en inrichting is wel eens gevoerd maar echt duidelijkheid is daar niet over.In mijn geval een bestelauto vol met verf materialen etc.Zit je niet graag in als je niet aan het werk bent
Onderaan deze pagina geeft de Belastingdienst hierover het volgende aan: "Het gaat hier bijvoorbeeld om een bestelauto die alleen een bestuurdersstoel heeft en waarvan de bevestigingspunten van de passagiersstoel zijn weggeslepen of dichtgelast."
Als je altijd in je eentje in de bestelauto rijdt én het is een onderhoudsvriendelijke auto, dan loont het wellicht de moeite om de genoemde aanpassing te doen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bourquinschilders Bekijk bericht
heb zelfs nog twee prive autos voor de prive ritjes toch moet ik volgens mijn boekhouder een kmregistratie bijhouden vind het zelf eigenlijk te gek voor woorden.
Ah, helaas is het al jaren zo dat het hebben van één of meer privé-auto's niet als argument kan gelden voor het vervallen van de correctie voor privé-gebruik.

Op de website van ESSET is overigens een heel handige berekeningstool te vinden waarmee je uit kunt rekenen wat in jouw specifieke geval het handigst is om te doen.

Groeten, Renée
Met citaat reageren