Los bericht bekijken
  #7  
Oud 1 januari 2010, 17:53
biancavdzwet biancavdzwet is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 4
Standaard Re: Alleen BTW-nummer, geen heel bedrijf?

Bij leveringen aan het buitenland (binnen de EU) kan je facturen met 0% BTW maken. Let er wel op dat dit alleen kan als je van zowel jezelf als jouw klant het BTW-nummer hebt.
Heb je geen BTW-nummer van de klant dan moet je gewoon de BTW op de factuur vermelden.
Maar je mag alleen BTW op jouw factuur vermelden als je een BTW-nummer hebt.


En een heel bedrijf.....ja ook jij kan in je eentje een heel bedrijf zijn! Je kan het zo groot maken als je het zelf wilt, maar ook zo klein houden als jij het zelf wilt. Als het voor jou betekent dat jij jouw klanten kan behouden dan zou ik zeker de stap nemen om een eenmanszaak te starten. Maar is het ook mogelijk om los een BTW-nummer aan te vragen en met een VAR ROW te werken dan zou ik dat zeker doen. Maar volgens mij ben je vanaf vandaag verplicht om je bij de KvK als bedrijf in te schrijven als je maar op enige wijze zelf bedrijfsmatig te werk gaat. O.a. alle freelancers en nogeen aantal beroepsgroepen die nooit ingeschreven waren bij de KvK moeten dit nu wel. Ik zou inderdaad ook even bij de hier genoemde linken kijken als ik jou was.

In ieder geval succes en de beste wensen voor 2010.

Met vriendelijke groet,

Bianca van der Zwet
van der Zwet Administratieve Dienstverlening
Met citaat reageren