Los bericht bekijken
  #3  
Oud 1 april 2010, 19:02
Musthave Musthave is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2009
Berichten: 26
Standaard Re: Betaling van klanten buiten Europa

Bedankt Nancy. Ik heb wel al een Paypal account die ik nu enkel voor persoonlijke aankopen gebruik (inderdaad, shoppen op eBay). Niet dat ik persoonlijk slechte ervaringen heb met Paypal, maar ik heb ook een ePassporte (ooit ergens nodig gehad) en toen wilde ik op een dag geld overboeken van mijn ePassporte account naar mijn Paypal account om op eBay iets te kopen en dat ging niet om dat zij Paypal als "onbetrouwbaar" zagen... Vandaar mijn onzekerheid.

Het zou dus enkel voor betalingen van bedrijven zijn, maar toch aanzienlijke bedragen per opdracht ($10-20.000), vandaar dat ik echt op extra safe wil spelen.

Over betalingen via Paypal vond ik wel info op lancelots (ik heb dus wel eerst de zoekfunctie gebruikt ), vandaar dat ik me ook afvroeg of hier iemand andere betalingsmogelijkheden gebruikt voor betalingsverkeer buiten Europa.
Mijn eerste gedacht was om zelf gewoon een rekening in Amerika te openen, maar dat blijkt bijna onmogelijk en al zeker als ik daar geen bedrijf ofzo heb.

Aja, en vergeet mijn opmerking maar over die extra kosten. Dat hoort erbij en dat kan ik inderdaad perfect incalculeren (thx Nancy for the reminder! ).

Ik weet ook niet zeker of ik wel zal zaken kunnen doen met bedrijven buiten Europa (maar ik mag toch even ambitieus zijn hé, wie niet waagt... ), maar wanneer het voorvalt, wil ik alvast goed voorbereid zijn, zodat het geen heen en weer gemail wordt om de factuur betaald te krijgen.
Met citaat reageren