Los bericht bekijken
  #1  
Oud 2 oktober 2010, 21:58
watmetebs watmetebs is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2010
Berichten: 1
Standaard Opdrachtgever wil minder betalen

Hallo allemaal,

Ik heb net een grote schrijfklus afgerond, voor een huis-aan-huiskrant. Ze gaven een special uit, waar ik eind augustus pas te horen kreeg wanneer mijn definitieve deadline was voor het aanleveren van stukjes voor de special. Doel was een beeld te schetsen van een wijk in de stad, met een beetje aandacht voor de daar gevestigde ondernemers. Opdrachtgever zag het voorbeeldtekstje en gaf me groen licht. Ik heb vrij leuke stukjes geschreven, later op de deadline ingestuurd, maar de opdrachtgever vond het een verschrikkelijk resultaat. Het had schijnbaar veel commercieler gemoeten. en er stonden her en der een aantal kleine spelfouten in. Ook teveel opsommingen beginnend met: 'ook is er...'

Afgesproken was een bedrag van 25 euro per 2000 tekens,maar nu heeft de opdrachtgever gebeld en heeft gezegd dat niet te gaan betalen en hierover in gesprek te willen gaan.

Ik weet vrijwel zeker dat het een gesprek wordt waarbij ik helemaal de grond in word geboord, waar ik geen trek in heb. Ik ging er ook eigenlijk vanuit dat er nog een eindredactie overheen zou gaan, want de fouten die ik heb gemaakt zijn echt minimaal en door een eindredacteur er zo uit te halen.

Nu heb ik over drie weken een afspraak staan om hierover te babbelen(wegens vakantie van de opdrachtgever), maar ik heb eigenlijk de neiging om een brief te sturen aan de chef van de redactie en hier mijn gal enigszins te spugen, aan te geven dat ze maar een prijs moeten noemen en ik afhankelijk van hun genoemde prijs mijn rechtsbijstandsverzekering inschakel of niet..

Wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren