Los bericht bekijken
  #3  
Oud 22 oktober 2010, 13:20
gwendolyn Rose gwendolyn Rose is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2010
Berichten: 5
Standaard

Ik ben zeer zeker niet als hobbyist bezig, ik kan alleen op dit moment geen meer concrete inschatting doen dan de 100 euro per maand. Uiteraard verwacht ik meer te gaan verdienen. Alleen het nu al inschatten van een omzet vind ik wel heel erg glazen bol kijken. Om te voorkomen dat de belastingdienst mij gaat zien als hobbyist, terwijl ik nu ondanks 1 klant wel degelijk 25 uur per week aan mijn bedrijf werk, heeft de KvK dit bedrag bedacht.....

De KvK vertelde dat ik gelijk bij de belastingdienst aangemeld moest worden omdat ik én inkomsten heb én een var verklaring bij de klant teken. Mijn zorg is dus dat ik door die inschatting nu vooraf heel veel belasting moet betalen.

Betreft het btw nummer: ik sta ingeschreven als para medisch. Volgens de KvK krijg je dan geen btw nummer. Waarom ik per kwartaal aangifte moet doen is mij dus ook een raadsel.

Ik ben mijn bedrijf netjes volgens de reguliere weg aan het opstarten met een ondernemersplan en alles er omheen om het juridisch en administratief goed te laten verlopen. Omdat ik per deze week werkzaamheden start, een zakelijke bankrekening en een KvK inschrijving nodig had ben ik deze week in gaan schrijven. Bij een medewerker die zijn werk blijkbaar half gedaan heeft.
Met citaat reageren