Los bericht bekijken
  #8  
Oud 15 november 2010, 15:19
Grover Grover is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2006
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kau Bekijk bericht
Ja hoor, ze heeft een eigen onderneming als "resultaat uit overige werkzaamheden" (geen KvK inschrijving e.d.) dus dat zullen geen schokkend hoge bedragen zijn en jij gaat een accountant adviseren? Weet je wat dat kost?
Hallo Kau,

Miranda's advies is ongetwijfeld goed bedoeld. N.a.v. de recente uitspraken van mijn boekhoudster vraag ik me nl. inderdaad af hoe ik ervan uit kan gaan dat iemand zijn of haar werk wel goed doet. Daarbij weet Miranda ook niet dat ik een privé persoon ben met resultaat uit overige werkzaamheden (ik heb overigens wél een KvK inschrijving, ben BTW plichtig, alleen sta ik niet te boek als ondernemer voor de IB)

Citaat:
Maar waarom ze dat wilt weten is waarschijnlijk om te zien of je wel een "ondernemer" bent. Als je 1 klant zou hebben dan word je vaak niet gezien als ondernemer voor de IB. Als bedrijven adverteren en jij ieder bedrijf een factuur stuurt is ieder bedrijf gewoon een aparte klant. Snap niet waarom dat volgens haar niet zo is....
Nogmaals... mijn boekhoudster wil het niet weten... ik wil het zélf weten . Ik heb zonet de belastingtelefoon gebeld en ook zij geven aan dat die meerdere adverteerders gewoon worden gezien als meerdere klanten.

Ik hou jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen...
Met citaat reageren