Los bericht bekijken
  #1  
Oud 31 december 2010, 11:46
MariskaV's schermafbeelding
MariskaV MariskaV is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 november 2009
Berichten: 61
Standaard Investeringsaftrek en afschrijven computer en software

Ik maak toch even een nieuw topic aan omdat mijn vraag inmiddels gewijzigd is. Ik heb in de afgelopen week een nieuwe computer en nieuwe software gekocht waarbij de kosten boven de grens van 2200 euro uitkomen en waarmee ik dus in aanmerking kom voor investeringsaftrek.

Nu heb ik echter nog wat vragen:

1. Bij de aanschafkosten zit een officepakket wat goedkoper is dan 450 euro. Ik heb dit pakket bij 1 internetwinkel tegelijk met andere software gekocht die meer dan 450 euro is. Alleen nu krijg ik vandaag van die winkel bij mn bestelling ineens twee aparte facturen geleverd?! Is dat een probleem omdat ik nu een factuur voor het officepakket heb van minder dan 450 euro?
Ik heb de kosten van het officepakket wel net nodig om boven de grens van 2200 euro uit te komen.

2. Wanneer begin ik met afschrijven? De pc mag nu al meteen voor 50%, maar ik neem aan dat de software pas in 2011 voor het eerst kan worden afgeschreven omdat het gebruik ervan in 2010 verwaarloosbaar is.

3 En betekent dat dan ook dat ik de investeringsaftrek pas in 2011 kan toepassen?
Met citaat reageren