Los bericht bekijken
  #3  
Oud 20 januari 2011, 10:42
JeroenB JeroenB is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 februari 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Als je de vragen op het VAR-aanvraagformulier naar waarheid beantwoordt, een VAR-WUO krijgt en te goeder trouw handelt, dan kun je niet in de problemen komen. De VAR-WUO is er juist voor om die zekerheid te geven.

Het zou anders worden als je geen VAR hebt (of een VAR-ROW, dat komt op hetzelfde neer) en langdurig gaat werken bij één opdrachtgever, zijnde een oud-werkgever, waar je werk doet dat ook door werknemers gedaan wordt etc. Maar zelfs dan is het eerder de opdrachtgever die in de problemen komt dan jij, want hij krijgt de boete en naheffingen.
Bedankt voor je reactie. Als ik het goed interpreteer zou het dus geen problemen moeten opleveren?

Overigens wil ik dus voorkomen dat de opdrachtgever (en ik natuurlijk ook) in problemen komt. Kan nooit goed zijn voor het voortzetten van een zakelijke relatie, nietwaar?

Waar ik overigens nieuwsgierig naar ben: wordt een stagebedrijf als oud-werkgever gezien?

Het gaat hier trouwens wel om werkzaamheden die niet door andere werknemers wordt gedaan.