Discussie: AOV mogelijkheden
Los bericht bekijken
  #3  
Oud 15 februari 2007, 08:54
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: AOV mogelijkheden

Alfred,
Bij het UWV kun je niet op advies. Ik denk dat een starter via zijn adviseur, zoals jij geinformeerd moet worden. Zelf begeleid ik ook bedrijven, freelancers op al die zaken die te maken hebben met de sociale zekerheid, zoals deze vrijwillige verzekering, of wel/niet verzekeringsplichtig (=wel niet SV premies betalen). Overigens er vindt bij het UWV geen risicoselectie plaats. Ook al heb je drie vingers en een WAO uitkering: het UWV moet je accepteren, op basis van wettelijke regels.
Ik ondersteun ook enkele kleine adminstratiekantoren, die af en toe op dit soort zaken vragen krijgen en daardoor geen vaardigheden ontwikkelen.
Namens deze kantoren verzorg ik dan de informatie hierover en regel de aanvraag. Maar daar gaat het mij hier niet om.

Als er starters op dit forum hierover vragen stelt, beantwoord ik ze, zo goed als ik kan. Verder is het ook niet zo dat de vrijwillige verzekering de ultieme oplossing is. De Geus heeft veel geschrapt en de uitkeringsvoorwaarden zijn niet echt riant te noemen.
Ik heb dit gepost, omdat ik merk dat deze stap gauw wordt overgeslagen en dan ben je te laat.

Dus het stappenplan is als volgt:

1. Wil je je verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid
2. Zo ja, dan eerst een VV via het UWV
3. Dan via verzekeraars AOV polissen aanvragen en de voorwaarden vergelijken.
4. Dan pas definitief besluiten, hie je de AOV verzekerd.

Wim

www.aspon.nl
Met citaat reageren