Discussie: Te druk: wat dan?
Los bericht bekijken
  #5  
Oud 3 juni 2011, 15:34
Mart Mart is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2011
Berichten: 9
Standaard te lage prijs om uit te besteden?!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ilse Schrijver Bekijk bericht
neem op de opdracht aan, en zet hem door aan je collega-freelancer. Je collega levert aan jou, jij aan de opdrachtgever. Je kunt hiervoor een contract opstellen met je collega-freelancer. 10 tot 20 % van de winst kan dan je fee zijn.



Ik heb hier een vraag over waarvan ik weet dat ik er later spijt van heb. Maar ik heb zulk belabberd wiskundig inzicht dat ik het toch doe. Bovenstaande wil ik doen vanwege een enorme influx aan opdrachten: uitbesteden. Echter gebeurt er in mijn (wellicht verkeerde) beleving te veel wat betreft kosten.

Mijn inziens kan ik de klus bij niemand kwijt omdat ik de oorspronkelijke prijs teveel omlaag moet gooien, gezien ik ook nog inkomstenbelasting over dit bedrag moet betalen.

Stel, voor een klus krijg ik zelf 200 ex. btw.
(Na btw afdracht = dus 200.)

daar betaal ik, laten we zeggen, uiteindelijk ook nog zo'n derde inkomstenbelasting over.

=zo'n 132 euro.


Wil ik niet verlies draaien, dan kan ik deze opdracht uitbesteden voor slechts 132 euro? (btw daarvan kan ik natuurlijk aftrekken: 132x1,19=157.08, btw=25,08)

Ik ruik een reken/inzichtfout in deze verhandeling, of is ook dit weer een inzichtfout?


Stelling: uitbesteden vereist een enorme prijsverlaging om ook maar kiet te spelen, vanwege de belasting!



Ik hoop dat iemand antwoordt, kan ik snel een besluit nemen. Alvast bedankt!
Met citaat reageren