Los bericht bekijken
  #19  
Oud 21 juni 2011, 18:54
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GroesbeekMC Bekijk bericht
Interessante discussie, dit! Ik ben nml zelf ook bezig met het benaderen van potentiële opdrachtgevers, althans, ik wil dit gaan doen. Maar ook ik ben wat terughoudend, uit angst dat mijn ideeën "gepikt" worden.
@Roel: jij schreef "Je kan de artikelen in je portfolio zetten", maar heeft dit enige meerwaarde wanneer ze nooit officieel gepubliceerd zijn? Aangezien ze dan maar staan te staan op je website :-)
Is een serieuze vraag, ik ben bezig met het schrijven van een eigen site en wil hierop ook een stukje portfolio zetten.
Maar wat is dan het verschil tussen officieel publiceren in een tijdschrift of vakblad of op je eigen website behalve een kleiner publiek en de reputatie van het tijdschrift, ik snap best dat een gepubliceerd artikel meer credits oplevert.

Waar het mij om ging is dat je met artikelen op een website kan laten zien wat je schrijfstijl is of welke stijlen je beheerst. Als een redacteur op zoek is naar een schrijver kan zo'n online portfolio toch helpen in het krijgen ven een indruk van wat je kan?
Met citaat reageren