Los bericht bekijken
  #4  
Oud 20 februari 2007, 23:30
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Stoppen met een opdracht?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Son Bekijk bericht
Hallo Hetty,

Nu heb ik dat probleem niet hoor. Ik heb gelukkig een flexibele overeenkomst waardoor ik nu prima andere opdrachten erbij kan doen. Het was meer een theoretische vraag eigenlijk...ik was benieuwd of ondernemers in dit geval ook echt ondernemers zijn en dus risico's nemen of toch liever voor financiele zekerheid kiezen. Maar misschien speelt het wel bij niemand hier.

Groeten Son
Dag Son,

Ik ben, tot mijn grote vreugde, veel meer ondernemer dan dat ik toen ik begon durfde te hopen. Hoewel ik nu een aantal vaste opdrachtgevers heb, staat mijn bedrijfsvoering voorop. Om een voorbeeld te geven:
Ik ben nu met een opdrachtgever in onderhandeling die mij eigenlijk het liefst gewoon in dienst wil nemen. En toen het duidelijk was dat dat niet zou gebeuren aangaf dat ze dan heel graag mijn grootste opdrachtgever wilden worden. Dat is heel erg mooi en ook vleiend, want een betere notitie op mijn cv binnen dit soort opdrachtgevers zou ik niet kunnen hebben. Maar: Ik weet dat het niet in het belang van mijn bedrijf en ook niet van deze opdrachtgever is als ik me volledig voor de komende twee jaar aan hen zou commiteren. Mijn streven bij deze opdrachtgever zal zijn dat ik me in de loop van die twee jaar vervangbaar zal maken, het liefst zo snel mogelijk. Hierdoor is mijn klant blij, want wat ze me vragen is een substantiele verandering binnen het bedrijf, en ik ben blij omdat mijn bedrijf gewoon kan blijven groeien. Als ik had gedaan wat ze me in eerste instantie vroegen: of bij ze in dienst treden of het overgrote deel van mijn tijd alleen bij hun doorbrengen, zou mijn bedrijf over een jaar verdwenen zijn. Mijn creativitiet en scherpte van analyse is mijn belangrijkste product en dat heeft voortdurende voeding nodig. De beste manier is door regelmatig nieuwe, leuke en moeilijke onderwerpen aan te pakken.

Nu heb ik gegarandeerd dat ik niet alleen kan doen wat ze van me vragen, maar weet ik ook zeker dat mijn professionele ontwikkeling niet wordt afgeremd.

In totaal een geruststellende gedachte.

Ook wat betreft andere vaste opdrachtgevers blijf ik zo werken: ik zorg van mijn kant uit er altijd voor dat we een zo prettig mogelijke verstandhouding hebben, maar ik zal nooit proberen een vaste klant krampachtig vast te houden, juist omdat ik een zo hoog mogelijke kwaliteit wil kunnen blijven leveren.

Was je naar iets dergelijks op zoek?
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren