Los bericht bekijken
  #2  
Oud 20 oktober 2011, 19:31
nancy_kelpie's schermafbeelding
nancy_kelpie nancy_kelpie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Berichten: 190
Stuur een bericht via MSN naar nancy_kelpie
Standaard

Ik zou niet 100% op commissiebasis willen werken. Ik weet natuurlijk niet om wat voor bedrijf het gaat en wat jij precies wil gaan doen om klanten voor hun te krijgen, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat iedereen die je spreekt (of mailt/etc.) meteen "ja" of "nee" zegt en in geval van "ja" het duidelijk via jou is.

Als mij iets aangeraden wordt koop ik het soms een maand later en vaak zonder te melden via wie. Daar moet je dus over na denken of dat in jouw situatie ook het geval kan zijn.

Ook bouw jij naamsbekendheid voor hun op (door het überhaupt over hun te hebben), ook al koopt niemand iets, dat is ook geld waard.

Als ik een opdracht aan iemand geef vraag ik 10%, maar dat is zonder afspraak, dus in jouw geval misschien 20%? Zou ook gewoon een reële schatting maken hoeveel klanten/opdrachten je denkt binnen te halen en hoeveel dat dan oplevert en of dat dus uit kan. Zelf zou ik dus wel een vast bedrag er bij afspreken voor de poging, de naamsbekendheid en de eventuele klanten die niet aangeven dat ze via jou komen (misschien zelfs half jaar later nog).
__________________
illustraties, animaties & games
Met citaat reageren