Los bericht bekijken
  #1  
Oud 21 februari 2012, 16:08
appel appel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 februari 2012
Berichten: 2
Standaard Quasi-fictief vestigingsadres vanwege tijdelijk vertrek naar het buitenland: mag dat?

Dag mede-zzp'ers!

Ik zit in een volgens mij vrij unieke situatie die ik graag even aan jullie voor wil leggen.

Ik heb sinds anderhalf jaar een superleuke Amerikaanse vriendin - ze woont in ny - die ik al regelmatig opgezocht heb. Mijn bedrijf-aan-huis - ik ben webdeveloper - neem ik iedere keer onder mijn arm mee in de vorm van een laptop zodat ik ter plaatse mijn Nederlandse klanten kan blijven bedienen - en dat gaat eigenlijk hartstikke goed. Zo goed dat er nu vergevorderde plannen zijn om op een B2 toeristenvisum voor een half jaar de oversteek te wagen. Erg vergevorderd zelfs... De huur van mijn onderkomen in NL is inmiddels al opgezegd. Maar daarmee raak ik dus ook gelijk mijn vestigingsadres kwijt.

De oplossing? Een vriend van mij zit als grafisch vormgever in een kantoor met meerdere werkplekken dat wordt gedeeld door zzp-ers uit de creatieve industrie. Hij vindt het geen probleem als ik mijn bedrijf voor een half jaar op zijn zakelijke adres inschrijf. En er zitten al 4 bedrijven op dat adres - dus erg raar is dat niet. Het enige verschil is dat ik geen huur betaal en er niet fysiek aanwezig ben.

Mijn vraag is of hier nog haken en ogen aan vastzitten. Is het überhaupt toegestaan? Kan ik hierdoor op termijn in de problemen komen - of doe ik niets fout?

Alvast erg bedankt voor jullie reacties!
Met citaat reageren