Los bericht bekijken
  #2  
Oud 24 mei 2012, 22:28
floris floris is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 4
Standaard

Ik denk dat menigeen hierover wat uurtjes over moet buigen. Zelf zit ik in de situatie dat v/d 5 jaar afschrijving er 3 jaar voorbij zijn .. einde dit jaar (2012).

Dan krijgen we in 2013 dus waarschijnlijk met deze maatregel te maken, misschien na Sept/Okt verkiezingen/regeringvorming wel in een iets gewijzigde vorm. En dan hebben we dus krap de tijd (2mnd) om hierop maatregelen te treffen.

Verhaaltje onbetrouwbare overheid, als je het mij vraagt.
Waarom geldt dit niet alleen voor nieuwe gevallen/contracten?

Na controle, enige tijd geleden, thuis van een BD ambtenaar had ik opgedragen gekregen de auto te waarderen na 5 jaar afschrijven op 10% van de aankoopwaarde (ik mocht niet 100% afschrijven).
Als we zeg maar 3/5 van de afschrijving eind 2012 voltooid hebben, van de overige 90% aankoopwaarde, dan kom ik opgeteld op 36%+10% = 46%.
Hierover zal dus bij 't overgaan v/d auto van zakelijk naar privé de BTW en de inkomstenbelasting betaald moeten worden.

Aannemelijk is dat de betreffende ambtenaar deze berekening zal volgen, en waarschijnlijk zelfs eisen, omdat een taxatie door de meeste garages hoogstwaarschijnlijk lager zal uitvallen.

Ik blijf het volgen en deel hier mijn bevindingen....

-Floris
Met citaat reageren