Discussie: Inkomstenbelasting Inkomstenbelasting of overige werkzaamheden?
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 27 mei 2012, 12:46
markdig markdig is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 mei 2012
Berichten: 1
Standaard Inkomstenbelasting of overige werkzaamheden?

Hallo,

Ik ben een student en ontwikkel naast mijn studie en parttime bijbaan af en toe websites voor bedrijven. Ik heb mij hiervoor ingeschreven bij de kamer van koophandel en moet elke 3 maanden BTW aangifte doen. De tijd die ik besteed aan het 'bedrijfje' is erg weinig en de omzet is paar jaar ongeveer 2000 euro, de omzet is nagenoeg gelijk aan de winst.

Ik heb op internet veel gelezen over de factoren die bepalen of je winst uit onderneming of overige werkzaamheden moet betalen aan de belasting, maar ik kom er niet uit. Ik heb namelijk geen idee of de belastingdienst mij als ondernemer ziet. Ik moet wel aangifte doen via een bepaalde ondernemerspagina van de belastingdienst (weet niet of dat iets zegt?). Nu is mijn vraag hoe kom ik erachter of ik belasting uit winst uit onderneming moet betalen of winst uit overige werkzaamheden?

De factoren aan de hand waarvan de belasting bepaald of je een ondernemer bent voor de belasting wanneer toetst de belasting hieraan? Zodra ik aangifte doe of gebeurt dat eenmalig bij inschrijving van de kvk en staat het dan vast?

Ik hoop dat jullie me duidelijkheid kunnen geven

Mark
Met citaat reageren