Los bericht bekijken
  #3  
Oud 24 september 2012, 12:20
realiZtic realiZtic is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 september 2012
Berichten: 9
Standaard

Ik zit nu midden in het traject.

Een kleine correctie : De onderzoeksperiode is 6 weken (of korter)
Eerst word je uitgenodigt voor een informatie uurtje, waarin alles uit wordt gelegt en daarna kun je rustig beslissen of je het wel of niet gaat doen.

Mijn ervaring is dat men totaal niet moeilijk doet.
Het kan zijn dat dat anders is waneer je erg lui en onozel overkomt, of overduidelijk een plaat voor je kop hebt ofzo.
(Sommige mensen zijn bijvoorbeeld erg overtuigt van hun eigen gelijk, krijgen in hun directe omgeving doorgaans weinig weerspraak en hebben er dan moeite mee om te acepteren dat ook zij netjes de standaard procedure moeten doorlopen.)

Je mag inderdaad geen directe acquisitie plegen, maar moet wel marktonderzoek doen.
Je moet dus vragen "ALS ik een bedrijf begin, hebben jullie dan intresse?" en niet zeggen "ik kan voor jullie aan de slag"
Je mag een potentiele opdrachtgever wel aangeven, dat het mogelijk is om de onderzoeksperiode in te korten, als een hij je direct nodig heeft.
Dus ja en nee.

Schrijf je zowiezo nog niet in bij de KvK, want het traject is bedoelt om mensen te stimuleren om te gaan ondernemen (en als je zelf al begonnen bent heb je die stimulance blijkbaar niet nodig)

www.realiZtic.com
Met citaat reageren