Los bericht bekijken
  #5  
Oud 26 september 2012, 16:30
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartbh Bekijk bericht
Nu heb ik daar eigenlijk 2 vragen over

1) Mag/kan dat? Aangezien de klanten (alleen maar B2B) dan een factuur in de boekhouding hebben zitten met 19% terwijl dat eigenlijk 21% zou moeten zijn.


2) Als dat kan, hoe zou ik dat moeten verwerken in de boekhouding en bij de aangifte omzetbelasting? De omzet is namelijk al gemaakt en de bijbehorende BTW ook grotendeels al afgedragen. En in welke periode zou ik deze BTW-naheffing moeten verwerken?

Het liefst zou ik natuurlijk gewoon helemaal niets doen en pas per 1 oktober 21% gaan rekenen, maar dan maak ik me weer schuldig aan een belastingdelict/verzuim/vergrijp lijkt mij.
Ja je mag de btw voor eigen rekening nemen, uiteraard maak je dan geen nieuwe facturen maar neem je alleen een correctie op in je btw aangifte een overzichtje met welke facturen hoeveel extra btw moeten afdragen is daarvoor voldoende.

Dus geen nieuwe facturen maken en in je boekhouding opnemen door een eenvoudige boeking.

te betalen btw
aan kosten


Niets doen is in principe geen optie.. voor 16 euro zul je niet ernstig in de problemen komen.. maar een overtreding is het wel ja.. Kortom niet te ingewikkeld doen die 16 euro even extra aangeven en goed vastleggen wat je gedaan hebt.
Met citaat reageren