Los bericht bekijken
  #1  
Oud 27 juni 2013, 16:14
VeMetten VeMetten is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2013
Berichten: 1
Standaard Internationaal werken

Goedemiddag iedereen

Vorig jaar ben ik verhuisd naar Zwitserland en ben ik als freelancer begonnen. Ik werk als proeflezer en redacteur voor Belgische klanten.

Ondertussen begint het administratieve deel uit de hand te lopen, omdat er telkens regeltjes en wetten blijven opduiken waarvoor ik een formuliertje moet invullen of laten tekenen. Bovendien zullen we waarschijnlijk nog een aantal keer internationaal verhuizen en daarom lijkt het me beter om voor een andere constructie te kiezen.

En dan kom ik uit op een bvba of een limited in Engeland of een off shore-bedrijf. Ik heb ondertussen al zoveel gelezen daarover, dat ik het allemaal niet meer weet. Heeft iemand op het forum ervaring met (een van) deze constructies?

Ik zoek dus eigenlijk de beste formule om vanuit het buitenland te werken voor Belgische klanten (voorlopig, dat kan uitgebreid worden als ik plaatselijk klanten vind) zonder personeel aan te nemen.

Of bij wie kan ik me hiervoor het beste informeren? Een ondernemingsloket? Een boekhouder? Een financieel adviseur?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren