Los bericht bekijken
  #4  
Oud 5 augustus 2013, 16:14
Beladv Beladv is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2013
Berichten: 32
Standaard

Ik dacht iets ruimer over de opstartkosten dan alleen de registratiekosten om de Ltd in te schrijven. Waar ik aan dacht was dat iemand een soort van oprichtingsakte moet maken. Er moet iets op papier staan over de Ltd. In dat stuk moeten o.a. worden opgenomen:
  • informatie over de aandelen
  • regels over hoe de onderneming werkt, besluitvorming e.d.
Dat kunt u zelf doen maar ook iemand voor inschakelen.



Aandelen zijn verplicht want bij registratie moet er een aandeelhouder worden aangegeven, volgens de site waarnaar u verwijst.


Bij het verplaatsen van een bedrijf, geldt dat Nederland belasting heft over het verschil tussen de werkelijke waarde en de boekwaarde van het bedrijf. Er kan uitstel van betaling worden gevraagd. Daar zijn wel voorwaarden aan verbonden.


Een bedrijf kan daarom niet zonder gevolgen verplaatst worden van Nederland naar Engeland. Het kan gunstiger zijn om in plaats van verplaatsing te kijken naar twee of meer vestigingen al dan niet in een eigen Ltd of BV. Als er personeel in Nederland woont en werkt, willen en kunnen zij verhuizen naar Engeland bij bedrijfsverplaatsing?



Kunt u de indruk wekken dat er sprake is van een Engels bedrijf dat een Nederlands BTW-nummer, vestigingsadres e.d. heeft?


Wat een mogelijkheid is, is met een eenmanszaak te beginnen en deze vervolgens in de toekomst in te brengen in een BV of Ltd. Dit kan onder voorwaarden zonder belastingheffing plaatsvinden. U kunt dan tevens gedurende drie jaar van een aantal ondernemersfaciliteiten gebruikmaken die gelden voor startende ondernemers in de inkomstenbelasting. Bovendien beperkt dat de kosten in de opstart fase.


Een Ltd kan in de toekomst zinvol zijn. Alleen op dit moment lijkt het mij nogal veel werkzaamheden en kosten met zich meebrengen. Als u de indruk wilt wekken dat sprake is van een Engels bedrijf kan dat wellicht ook door een Engelse naam te gebruiken voor uw onderneming, de contracten in het Engels op te stellen, etc.