Los bericht bekijken
  #1  
Oud 9 december 2013, 13:00
dfr0st dfr0st is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Berichten: 8
Standaard Internet in contract

We zijn bezig om werkplekken te verhuren (in een ruimte waar we zelf ook zitten). Nu hebben we het contract genomen die we bij onze vorige huurder hebben getekend en deze aangepast voor onze huurders.
Nu is er iemand die er graag bij wil zitten, en het contract prima vindt op 1 punt na. Bij gebreke kunnen wij er 40 dagen over doen om deze te herstellen. Bij veel dingen geen probleem alleen met internet is dat natuurlijk niet gewenst want dan is de werkplek onbruikbaar, zoals hij zegt.

Het volgende staat al in ons contract:
Citaat:
6.2 Indien huurder van verhuurder verlangt dat deze een gebrek herstelt dan dient huurder dit verlangenschriftelijk kenbaar te maken en verhuurder altijd een termijn van tenminste 40 dagen te gunnen om die werkzaamheden uit te voeren. Deze termijn vangt aan op het moment dat verhuurder het schriftelijke verzoek van huurder tot het verhelpen van het gebrek heeft ontvangen.
Daaraan willen we de volgende regel toevoegen.
Citaat:

In geval van een niet werkende internet verbinding heeft de verhuurder 5 werkdagen de tijd om dit gebrek te herstellen.
Ik wil niet dat de huurder dan niet wil betalen omdat er geen internet is.
Zet ik dit zo goed in het contract? En heeft iemand anders ervaring met wat normaal is in dit soort gevallen?
Met citaat reageren