Los bericht bekijken
  #3  
Oud 1 april 2006, 09:45
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 187
Weblogartikelen: 8
Standaard Re: Je opdrachtgever ontslaan

Ik heb zelfs een keer een opdracht afgekocht. Ik schreef lesmateriaal voor een uitgeverij waar het organisatorisch erg rommelig was. Eén persoon moest zo'n beetje alles in zijn eentje leiden. Hij kon het helemaal niet aan, reageerde te laat, motiveerde niet. Bovendien kon ik er bijna niets van mezelf in kwijt. Het format lag heel strak vast en ik had het gevoel dat ik me aan die regels moest houden, puur omdat ze nu eenmaal die regels bedcht hadden. De zin ervan doordenken was een gepasseerd station. Ik merkte dat ik dat hele uitvoerende werk, met heel beperkte creativiteit, gewoon niet meer in me heb. Ik moest in een 2e versie allerlei aanpassingen doen waar ik niet achter stond, terwijl ik de afgesproken uren al bijna op had gemaakt. Het was ook in tijd veel te krap begroot. Net op dat moment kreeg ik een andere klus die ik véél leuker vond en toen heb ik aangeboden dat ik iemand anders zou betalen om die laatste correcties door te voeren en dat ik het laatste deel van het honorarium niet zou factureren. Heeft me al met al zo'n 1500 euro gekost, maar het kon me geen *&^% schelen. Goede raad is duur...
__________________
Isabelle Langeveld
site: www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren