Los bericht bekijken
  #23  
Oud 11 juli 2007, 20:22
Sandra Schoppers Sandra Schoppers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 22
Standaard Re: Stilstand of ontwikkeling?

Ik vind dit een interessant onderwerp wat je aanhaalt.
Het omgaan met (complexe) kennis en informatie en er met een frisse invalshoek over schrijven, dat intrigeert me.

Een belangrijke ontwikkeling is dat de grenzen van wat het kapitaal en automatisering kunnen doen zich beginnen af te tekenen, en het belang van het menselijke (kennis)kapitaal weer centraal zal komen te staan. Met name in dienstverlenende organisaties, zoals de zorg, zal dit zijn effect hebben.

Ik lees heel veel. In de eerste plaats de krant, om gewoon de dagelijkse ontwikkelingen te blijven volgen, en verder ben ik geinteresseerd in het gedrag van de mens, en lees veel boeken hierover vanuit diverse invalshoeken. Ik heb me bijvoorbeeld verdiept in de spirituele en de pschologische dimensie van het enneagram. Het enneagram gaat in op de drijfveren van de mens die ten grondslag liggen aan het gedrag.

Ik sta nog aan het begin van mijn schrijfcarriere, mijn eerste opdracht voor het schrijven van een artikel voor een innovatief bedrijf heb ik vandaag binnengekregen. Mijn doelstelling is niet alleen om een dijk van een artikel te schrijven, maar om me echt te verplaatsen in de problematiek van mijn opdrachtgever, en zo mijn eigen kennis en kunde te verbreden. Dubbele winst!
Met citaat reageren