Discussie: Rechtsbijstand ?
Los bericht bekijken
  #3  
Oud 19 augustus 2007, 10:44
tijn1978 tijn1978 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 124
Standaard Re: Rechtsbijstand ?

Misschien ben ik onduidelijk geweest in mijn bericht, het gaat mij echt om een zakelijke RBV. Wat ik mij afvraag of lezers van dit forum een zakelijke RBV hebben afgesloten, aangezien een groot deel van de dekking niet relevant lijkt. (voor freelancers)

Een brief schrijven kan ik zelf redelijk goed, enige voordeel van een advocaat is dat er een meester titel bij staat en chic briefpapier hebben; dat schijnt soms indruk te maken. (ik moet het doen met drs. maar heb wel chic briefpapier ) .

De enige reden die ik kan bedenken voor een zakelijke RBV is dus op moment dat ik naar de Rechtbank moet c.q. wil en verplicht ben om een advocaat mee te nemen. (uitgezonderd kantongerecht)

Voor wat betreft aansprakelijkheidsclaims: ik heb hiervoor een zakelijke verzekering afgesloten (bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheid), deze dekt (grofweg) alle aansprakelijkheid voor schade voortvloeiend uit handelen of nalaten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Als jij een belangrijke klus hebt, maar die niet kan afmaken, waardoor je klant in de problemen komt en jou aansprakelijk stelt, dan denk ik niet de jouw AVP de schade gaat vergoeden.
AVP zeker niet. Maar ook van mijn zakelijke aansprakelijkheidsverzekering ben ik niet zeker: dit zal afhangen van de reden waardoor ik de klus niet kan afmaken:
  • "ik heb geen zin meer in de klant en ga op vakantie of accepteer een betere klus" : dit lijkt mij onder 'opzet' te vallen en is (terecht) niet gedekt;
  • ziekte-/arbeidsongeschiktheid: valt dit onder 'nalaten' ? In ieder geval valt dit wél onder 'overmacht' waarover ik e.e.a. in mijn Algemene Voorwaarden zeg.
  • Als ik een klus niet kan afmaken vanwege issues op professioneel vlak dan is dit wél gedekt door de verzekeraar (m.u.v. toezeggingen op het gebied van rendement, opbrengsten etc.)
Met citaat reageren