Los bericht bekijken
  #1  
Oud 27 augustus 2007, 13:17
Hermina
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Feedback gevraagd: uurtarief tekstschrijven voor onbekende artiesten

Beste mensen,
Heel graag zou ik van jullie advies/feedback krjgen. Ik ben een freelance tekstschrijfster, die volop in beweging is en ook veel affiniteit heeft met de artiestenwereld. Door een oproep bij een televisieprogramma van een zanger, die een manager zoekt, ben ik op het idee gekomen om mij zelf aan te bieden als tekstschrijfster voor met name de onbekendere artiesten. Die bewuste zanger is wel tamelijk bekend in het buitenland als Elvis Soud-a-like, maar niet echt in Nederland.Door middel van persberichten en artikelen zou ik dergelijke artiesten onder de aandacht willen brengen van bijvoorbeeld de pers en managers en dergelijke. Zijn er overigs meer freelancers, die zich op deze markt begeven?
Mijn vraag aan jullie is welke tarieven ik zou moeten hanteren als freelance tektstschrijfster, want ik vind dit heel lastig. Mijn idee is om diebewuste zanger te benaderen om mijn diensten op basis van no cure no pay aan te bieden. Is dit verstandig of juist niet?
Omdat ik voornamelijk gewerkt hebt voor kranten en uitgeverijen, die met vastgestelde tarieven werken, vind ik het bijzonder lastig om tarieven te hanteren. Moet ik een uurtarief hanteren of mij per artikel/bericht uit laten betalen. Heel graag zou ik van jullie kritische feedback op mijn vraag krijgen.
Bij voorbaat heel hartelijk dank.
Met citaat reageren