Los bericht bekijken
  #1  
Oud 21 januari 2009, 20:12
HelDif HelDif is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 januari 2009
Berichten: 3
Standaard Voor mezelf beginnen naast baan? Mag geen nevenwerkzaamheden hebben

Beste allemaal,

Graag wil ik onderstaande met jullie delen en graag jullie reactie hierop ontvangen. Ik zit namelijk met de volgende uitdaging.

Ik zie genoeg mogelijkheden om van start te gaan met mijn eigen communciatiebureau en ben mijzelf aan het inlezen en inlichten. Ik weet wat mij te doen staat om als freelancer van start te gaan etc. etc. Nu komt de uitdaging...

Ik werk nu nog fulltime binnen een organisatie als Communicatie Manager en in mijn contract staat dat ik geen "neventaken etc." erbij mag doen. Mocht ik door willen gaan met mijn eenmanszaak, is dit dus niet conform mijn arbeidscontract. Ik heb nu 2 opties:

Opties 1:
Open kaart spelen met de directeur en mijn plannen aan hem voorleggen en hem om toestemming vragen om mijn eenmanszaak op te starten (in vrije tijd en desnoods natuurlijk partime gaan werken).

Optie 2:
Zonder toestemming van start gaan met mijn eenmanszaak met de mogelijkheid dat de organisatie, waarvoor ik nu werk, erachter kom met alle gevolgen van dien. Ik kies liever voor optie 1 natuurlijk.

Mijn vraag aan jullie:
Hebben jullie een soortgelijke situatie gehad en hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Welk advies geven jullie mij?

Graag wil ik jullie alvast bedanken voor jullie reactie.

Groeten,
Helen
Met citaat reageren