Discussie: VAR-ROW bezwaar
Los bericht bekijken
  #3  
Oud 25 februari 2011, 21:03
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Beste Switlox,

je vraag is niet echt meer geschikt voor forum advies. Je hebt al 3 maanden met de belastingdienst gecorrespondeerd. Hoe kun je dan van ons verwachten dat we op basis van 20 regels tekst jou feitelijke status gaan bepalen.

Je schrijft:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door switlox Bekijk bericht
Beste Forumleden,
Hierop heb ik bezwaar aangetekend en na 3 maanden correspondentie met een zekere heer bij de belastingdienst kreeg ik vandaag een brief dat ik niet aangemerkt wordt als ondernemer omdat de werkzaamheden toch wel erg op verkapt dienstverband lijken.
Het enige wat ik ervan kan zeggen op basis van de informatie die je geeft is dat ik wel aanknopingspunten zie voor een succesvol verweer in het bezwaar door een goede fiscaal jurist.

Maar als het formele standpunt van de belastingdienst is dat het wel erg lijkt op verkapt dienstverband, dan heb je een enorm groot probleem, beter gezegd je opdrachtgevers want zij zullen in eerste instantie aangesproken gaan worden op niet ingehouden loonbelasting en sociale lasten, zij zullen daarna ongetwijfeld bij jou aankloppen.

Ik wil je dringend adviseren om maandag direct een fiscalist of beter een fiscaal jurist te raadplegen, bij de meeste kan je wel een half uur tot een uur gratis of tegen sterk gereduceerd tarief (25 euro o.i.d) kennismaken en je zaak op hoofdlijnen voorleggen. Maar je moet echt in actie komen.. en stoppen met proberen het zelf op te lossen met goedbedoelde argumentaties.

Ik heb al meegemaakt dat een zzp-er zelf een halfjaar heeft lopen vechten met de belastingdienst en dat hij na een paar gesprekken met een fiscalist en één goed geformuleerde brief met verwijzing naar de juiste wetsartikelen binnen 4 weken alsnog als ondernemer voor de IB werd aangemerkt en kon gaan/blijven werken via een VAR WUO.

Echt hoor afhankelijk van het aantal uren wat je al gewerkt hebt voor je opdrachtgevers zal de naheffing heel snel in de duizenden euro's lopen. ik wil je niet onnodig bang maken, maar je moet nu echt gedegen advies inwinnen.

heel veel succes.